fredag 13 februari 2009

Vin med goda vänner

Igår kväll var det dags för en tjejkväll med vin & vänner på stan. Kl 18 lämnade jag Sigrid hemma i sin pappas armar för att möta upp MVC-mamma-gänget som alla hade lämnat barn & män hemma! =) Det är ju inte allt för ofta sånt här händer numera så jag och alla andra var laddade till 1000! Förberedelserna började redan för ett par dagar sen när jag o Ulrika var på stan o shoppade kläder, skor & läppglans! Och se så fina vi var:

Ulrika och jag på Terassen.

Allt medan tiden gick så blev stämningen mer och mer fnittrig, och trots att vi bara drack ett par glas var så kan jag nog lova att alkoholen hade viss inverkan. Nu när man inte ränner på krogen titt som tätt så har man blivit som 14 igen (ja, det var alldeles för tidigt tycker jag nu) och det räcker med att se en flaska vin så blir man fnittrig. =) Vi försökte hålla oss i från att prata om våra små skruttungar där hemma och vi lyckades rätt bra tycker jag. Istället pratade vi om sexdrömmar om Barac Obama (inte min dröm alltså) och lite annat! =)


Kajsa, Sanna, Susanne, Ulrika & jag.

För er som inte känner till de nya rekommendationerna från Livsmedelsverket kan jag upplysa om att det ÄR okej för ammande kvinnor att dricka lite vin ibland. På deras hemsida står följande: "Enligt nuvarande forskning innebär det inga medicinska risker för barnet om du dricker måttliga mängder alkohol när du ammar, det vill säga 1-2 glas vin eller motsvarande 1-2 gånger i veckan. Den mängd alkohol som barnet kan få i sig med bröstmjölken är mycket liten."

Tack o lov, säger jag bara! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar