söndag 8 februari 2009

En mysig helg

Igår var det dags för Sigrid att döpas, vår lilla Sigrid Hilma Elisabeth! Hon var så duktig, och var nöjd och glad under hela ceremonin. Efter att ha hoppat från famn till famn en stund somnade hon sen gott i farfars armar, och sov genom hela fikat och presentöppningen! Lite tråkigt tyckte många, men desto skönare tyckte mamma och pappa! =)


Här är vi tillsammans med Sigrids faddrar: min bror och Martins syster.


Världens sötaste doptjej!

Måste bara berätta lite om dopklänningen! Det är min farmors farmor som har sytt den i början av 1900-talet. Tyget är hemvävt med massa fina mönster och detaljer. Både jag, min bror, pappa och farmor är döpta i den, och nu även Sigrid. Kan ju säga att jag var ganska så rädd att den skulle gå sönder eller fläckas ner av nån sorts "olycka"... Som tur är så hände inget, och nu är den åter på väg till norrland för att förvaras till nästa släkting som ska döpas. Pju!

Det har verkligen varit en supermysig helg men det är skönt att det är över nu. Kan inte låta bli att bli lite stressad inför såna här "större" tillställningar. Kan ju bero på att jag envisas med att göra lite mer än vad som egentligen behövs, som att sy en underklänning till dopklänningen och att göra hjärtformade kakor med rosa glasyr! För hur skulle dagen annars ha blivit? Förmodligen minst lika bra... =)

1 kommentar:

  1. Men så roligt att du också kommit igång med bloggningen!

    Åh så söt lilla Sigrid va och vad fina ni andra va också!!

    Kramen

    SvaraRadera