måndag 23 februari 2009

Duktiga stora lilla tjej.

Gissa om jag är stolt, och förvånad, över hur duktig våran lilla Sigga är! Igår började vi med att Sigrid skulle somna själv i SIN EGEN säng! Och OM jag blev förvånad när hon somnade redan efter 20 minuter! Då hade jag & Martin i och för sig varit inne hos henne nästan hela tiden för att natta om & lugna henne, men ändå!!! Och ikväll var det dags för ännu ett försök, och det gick lika bra, med ett par omnattningar! Duktiga lilla tjej! =) Jag har alltid ammat henne till sömns och vi har länge velat ta tag i det här, men jag har fasat för att det skulle bli några riktigt jobbiga kvällar. Man har ju hört om dom som hållit på i upp till 1,5-2 timmar, men det viktiga är ju att när man bestämt sig så ska man fullfölja det man påbörjat... Så jag är SÅÅÅ glad! =)


Idag har vi varit på BVC för vägning & mätning. Lillskruttan har nu hunnit bli 63 cm lång och väger 6770 gram (62 cm & 6320 gram för en månad sedan) och har hattnr 40,5 cm. Stora tjejen då! =) Egentligen var det dags för Pneumocock-spruta nr 2 idag också men BVC-sköterskan tyckte vi skulle vänta till den "vanliga" 6mån-vaccinationen & ta båda sprutorna då. Jaja, Sigrid var ju ändå rätt ovetande om vad som skulle hända, var bara jag som hade förberett mig mentalt för det läskiga lilla sticket! =) Ja det är konstigt det här med sprutor, i jobbet sticker jag folk hela tiden, men jag är rätt stickrädd själv, å när det gäller Sigrid så gör det ju så ont i hjärtat när hon blir ledsen... Så skönt att vi slapp idag! =)

Imorn är det "semmel-dagen" så ikväll har jag & Martin ätit semlor! Mums! Min första för i år, och troligtvis sista, visst är det gott, men det räcker med EN! Hoppas alla får en mumsig fettisdag!

Sigrid & Tussen sover middag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar