söndag 15 februari 2009

Just ja, jag fyllde ju år!

Det är verkligen som mamma säger: sin egen födelsedag är inte lika viktig längre när man fått barn! Aldrig trodde väl jag att jag skulle GLÖMMA BORT att jag fyller år, eller att jag inte skulle bjuda in alla vänner till fika eller fest, eller att jag faktiskt inte önskar mig nåt annat än en puss av min dotter på min födelsedag! Men plötsligt så var det så, hade inte tanke på att det var min födelsedag när jag vaknade igår! (Kanske beror det på att man har så mycket annat att tänka på när man har en liten tös att ta hand om.) Men som tur är så hade inte Martin glömt! =)
Dagen firade vi i det lugna med svärisarna på fikabesök, och på kvällen kom kompisarna S, A & lilla Elvira och såg Melodifestivalen med oss. Alldeles lagom firande tycker jag! =) (Och vi hade ju faktiskt varit ute på finfin middag kvällen innan!)

Under kvällen hoppade småtjejerna i hoppgungan som Sigrid fått låna av sina snälla kusiner. Elvira har fått in tekniken och studsade som en liten studsboll upp & ner i flera minuter. Hon såg verkligen överlycklig ut! =) När Sigrid tog plats i hoppgungan blev hon mest förvånad! Förvånad över att kunna STÅ, & snurra, SJÄLV! Men några hopp fick vi inte se, det verkar dröja ett tag innan hon kommer på att man kan studsa i den! =)


Idag har vi varit på Babysim hela familjen. Så fort Sigrid kom in i simhallen började hon sprätta i hela kroppen, som om hon blev ivrig och ville hoppa i! =) Väl i vattnet så skiner hon som en sol och roligast av allt är att plaska med händerna så det sprätter vatten på alla som befinner sin inom flera meters radie. Hon hann även med några dyk och åtminstone ett dyk klarade hon utan kallsup. Men de gånger hon fått kallsupar (vilket är ganska många) har hon bara fnyst & hostat lite så har det varit bra igen, himla duktig tjej om jag få säga det själv! =)

Bilden är från förra söndagens sim när Sigrids mormor var med i badet!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Men så roligt att även du börjat blogga!! Lite dagbok för en själv och det är så roligt att gå tillbaka och titta. Vilken gosig tjej ni har, snart 5 månader och allt! :) Härligt att du kommit iväg ut både med man och vänner, känna att det faktiskt finns en värld utanför den där "mamma-bubblan"! Det känns ju så otroligt lyxigt att bara komma ut själv på stan och fika lite. Och det är ju så mysigt att komma hem igen då oxå! Man längtar ju efter trollen! :D
    Har nu lagt till dig i min blogglista som vi nyss ordnat med! Ha det gott!
    Kram Fia

    SvaraRadera