onsdag 11 februari 2009

Ny säng och sång!

I natt var det invigning av nya riktiga spjälsängen! Från stor tjej i liten säng blev det nu liten tjej i stor säng. Och det kommer nog vara bra för nattsömnen, nu kanske hon slipper slå sina små händer mot sängkanten när hon vänder & vrider på sig om nätterna. Tyvärr var det ingen kanonstart just i natt, men fram till kl 04 låg hon i alla fall i sin nya säng.
Inte nog med att det var en ny säng den stod dessutom inte bredvid våran säng som vaggan alltid gjort, men det var nog jobbigare för mig än för Sigrid. Ca 8-10ggr fick jag släpa mig upp till hennes säng för att vyssa henne, titta till henne, hämta henne för amning, lägga tillbaka henne efter amning. Och FY så trött jag var! Dessutom tyckte Sigrid att det var morgon redan kl. 7.15, tidigaste morgonen nånsin tror jag, så det var bara att kliva upp! Vad hände med min sjusovare som gärna sov till kl. 10???


Idag har jag & Sigrid varit på vår första babysång i St Pers kyrkan, och Åhhh så mysigt det var! Massa fina o mysiga sånger! Innan babysången mötte vi upp några ur MVC-mamma-gänget, med småttingarna Ida, Elvira & Alicia, och gick en promenad så att de små skulle vara utvilade inför sången. Och det var de, de var glada & nöjda hela sångstunden!
Hade fått för mig att babysång skulle vara skrikigt och jobbigt, att barnen skulle vilja sjunga med på sitt lilla sätt och att det inte alls skulle va så mysigt som det var. Nu blev vi glatt överaskade och kommer försöka gå på det här varje onsdag!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jasså lillstumpan har fått en ny säng. Ja visst är det skönt om dom kunde sova i sin egen säng på nätterna. Och Hilma är jättebra på det vissa perioder men nu senaste veckan har hon varit stört omöjlig. Somnar jättebra och lätt i sin egen säng vid 19-20 tiden, men sen vid 00-01 tiden vaknar hon och sover sen jätteoroligt, då oftast i vår säng eftersom jag bara inte orkar gå fram och tillbaka med henne. Men men det där har varit fram och tillbaka förut så jag hoppas det vänder igen. Är iaf glad att hon kan somna själv.

    Ja det är så synd om mormor, stackarn har nästan aldrig sovit på sjukhuset förut och så när det väl blir nåt så blir det så här pass allvarligt. Men är nästan mer synd om morfar som blir alldeles ensam hemma.

    Ja du det här med att jobba har jag dubbla känslor för. Det är hemsk att lämna Hilma, men samtidigt är det väldigt skönt att få komma hemifrån och träffa lite folk också. Och sen är det ju skönt med en mjukstart så kanske det inte blir lika jobbigt till hösten. Plus att jag iaf får vara ledig juni, juli, augusti :)

    Har du planerat några "hemkomster" här framöver? Vore så himla kul att träffas.
    Jag borde ju kunna ta mig i kragen och komma ner några dagar med lillstumpan, men plötsligt så känns det så bökigt och dyrt...

    Ja visst är det mysigt med babysång, jag älskar det. Jag har inte varit på det på evigheter, men i tisdags var vi och jag ska nog försöka gå varje tisdag nu. Nu är ju Hilma så stor, så hon kröp omkring för fullt hon :)

    Kram kram

    SvaraRadera