lördag 14 mars 2009

Dubbel glädje!

Så var det bokat & klart! Den 19 maj flyger jag, Martin & Sigrid till SICILIEN!
Wiihooooo! =)

Cefalú

SOM jag har längtat o hoppats på att vi ska komma iväg på en resa, å nu äntligen! Vi ska bo i den lilla mysiga staden Cefalú alldeles intill stranden, och vill vi åka till Palermo tar det bara ca 1 timme. Eftersom vi har lilla söta Sigrid med oss blir det ingen sol & bad-semester, så det känns bra att vi kan promenera i staden & se oss omkring lite. Men sjävklart hoppas man ju på att vattnet ska vara så pass uppvärmt att man kan ta sig ett dopp ibland iaf. Cefalú beskrivs som en vacker medeltida stad med romantiska gränder, fina sandstränder, god mat & ett bra shoppingutbud. Vad mer kan man önska sig? =) Men jag längtar nog mest efter den goda maten & vinet... =)

Siggans lilla snoriga näsa fick sällskap av lite feber ett par dagar, men idag är hon feberfri o jag hoppas att hon förblir det. De senaste nätterna när hon varit förkyld har inte varit roliga, för nån av oss. Hon har vaknat MÅNGA gånger, varit jätteledsen o ibland har hon inte ens velat äta, vilket alltid brukar fungera när inget annat hjälper. Men så i natt, när Martin skulle ta alla uppvaknande så att jag skulle få sova lite mer, då sover hon som en liten stock! Martin behövde bara gå upp två gånger vid 23.30 (då vi inte ens hunnit somna) för att vyssa henne till sömns, sen sov hon till kl. 2 då hon fick mat & till kl.6 då det var dags för mat igen!
Lite irriterande, men självklart är jag glad att hon sovit bra en natt. Hoppas bara att hon vill göra så fler gånger...

3 kommentarer:

  1. Men vad kul att ni ska iväg på resa, ser ju underbart ut!!

    SvaraRadera
  2. Så härligt med lite semester, det ser ut att vara ett jätte mysigt ställe!
    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Så härligt!! Vi åker i sommar, bara jag och min sambo, utan barn, jag längtar grymt tills dess :-)

    SvaraRadera