måndag 30 mars 2009

Aj aj...

Idag har Sigrid varit på 6 månaders kontroll med läkarbesök & vaccination. Stackars lilla gumman fick en spruta i vardera låret och de gjorde ONT!!! Inte bara på henne, i mitt hjärta också... Skruttan lät så otroligt ledsen, en helt annan gråt än den man är van att höra. Men som tur är gick det över fort, och det är ju bra att det är gjort nu. =)
Resten av besök klarade hon galant, doktorn kollade ryggrad, mage, ljumskar, fontanell mm och frågade massor om hennes utveckling. Det fanns inget att klaga på! =) BVC-sköterskan kallade Sigrid för en "Linus på linjen" efter att hon mätt o vägt henne. =) Lillskruttan följer sin kurva o väger nu 7200 gram, är 65,5 cm lång o har 41,6 cm i huvudmått!
Efter förra vaccinationen fick hon lite feber så vi får se hur det blir den här gången. Innan hon somnade för natten hade hon 37,5 i temp. Nu sover hon så gott så jag hoppas hon slipper feber.

Sigrid & Tussen leker på golvet! =)

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt när man får beröm för sin lilla skatt! :-) Man blir ju sååå stolt!
    Hoppas hon klarar sig fint trots 2 sprutor...
    Jag har nu fått skjuta på Emmies 6 mån 2 ggr...blir i mitten av April nu. Hoppas hon är frisk då! Underbart att hon sover så bra nu Siggan! Själv har jag slutat titta mig i spegeln, fniss! Inte mkt sömn vi fått de senaste 2 veckorna. Men det kommer nog vända snart, hoppas jag!
    Ha en underbar dag!
    Kram Fia

    SvaraRadera