tisdag 10 mars 2009

En liten snoris...

Imorse vaknade Sigrid redan kl 06, och var KLARVAKEN! Även om jag är helt yr av trötthet & helst vill att hon ska somna om så blir man så lycklig av att höra henne. Hon är så mysig när hon ligger i sin säng & börjar "prata" glatt med sig själv. Ooyooh, ooyooh, gurrrrh, gurrrrh hör man! Mystjejen! =) Men som tur är ska ju Martin upp då så han tog med henne i babysittern in i badrummet så fick hon sitta där & snacka medan han duschade, sen åt de frukost tillsammans! =) Så jag fick sova till kl. 7 i alla fall, skönt!
Sen har vi bara varit hemma idag. Sigrid har fått riktig rinnsnuva o näsan rinner som en öppen kran. Men ingen feber i alla fall, så vi får se åt vilket håll det går, hoppas det stannar vid snuva. Så vad gör man en dag när man bara är hemma? Sigrid har hoppat lite i hoppgungan & nu kan hon faktiskt HOPPA! Hon studsade upp & ner överlycklig! =) Sen har hon åkt runt i sin gåstol o suttit på golvet & lekt (hon sitter riktigt bra). Till lunch åt hon en halv liten burk Biffstroganoff och Åhhh, va gott det var tyckte Sigrid! =) Efter lunch tog vi en riktigt kort promenad bara så att Sigrid somnade, sen gick vi hem på en gång o hon fick sova vidare på balkongen. Jag passade då på att ta en kopp kaffe & leka lite vid datorn i lugnet, härligt! =)

En snorig men glad tjej!

Igår var vi på BVC för att prata om Sigrids sömnproblem. Sedan några veckor tillbaka så gott som vägrar hon somna på dagarna, och det blir ofta både skrik & gråt innan hon tillslut ger efter & somnar. Det är bara i vagnen (på promenad) som hon somnar lugnt, och på kvällarna går det rätt bra o hon somnar oftast själv i sin säng. Så nu skulle vi få lite tips om hur vi ska få henne att somna lugnt hemma på dagarna. Tyvärr kom inte BVC-sköterskan med nån mirakelkur som jag hade hoppats på, utan det är bara att fortsätta som vi gör, vi gör allt rätt... Det kommer ju att bli bättre så småningom, vilket jag vet, men jag vill att det ska bli bra NU. Det är så jobbigt när man inte kan få henne att somna fast hon är så trött så hon nästan går sönder, stackars lillskrutt!

Nu är det nog dags för mig att sova om jag ska orka upp imorgon kl. 7, för nån sovmorgon verkar man inte få nu mera. Godnatt! =)

1 kommentar:

  1. Hej!
    OJ, va hon sitter bra! Jättestadig ju! Visst är det jobbigt när de inte bara kan somna när de är så trötta...Våra nätter är inte roliga nu. Vet inte hur många gånger hon vaknat inatt, gäsp! Sovmorgon har inte existerat här sen vi fick M och Emmie har oxå börjat vakna kl.6 nu och väcker då även Malte, så det är bara att stiga upp!
    Men dom säger ju det att sover dom dåligt på dagen så sover dom dåligt på natten. Och många gånger stämmer det iallafall på mina barn.

    Hoppas att Siggan kryar på sig snabbt från sin förkylning. Jobbigt att vara liten och snorig. Snart 6 månader!!!!! Visst vill man bara stanna tiden nu!?
    Hoppas du fått sova bättre inatt, ha en bra dag!
    Kram Fia

    SvaraRadera