lördag 7 mars 2009

Älskade systrar!

Igår var det den 6e och som vanligt Systerträff! För er som inte vet är det jag & mina bästa vänner från sjuksköterskeutbildningen som ses den 6e varje månad. Eftersom vi alla jobbar kvällar, nätter & helger skulle det aldrig bli av att vi ALLA kunde ses annars, det hann vi märka de första månaderna som vi jobbade o aldrig kunde ses allihopa. Så igår räknade vi ut att det var den 41:a träffen! Nu låter vi som ett gäng gamla tanter (haha), men jag är SÅÅÅÅ glad att vi för 3,5 år sedan bestämde ett datum. Annars vet jag inte om vi alla hade hållit kontakten... Jag hoppas att jag har fel, men tyvärr är det ju så lätt att tappa kontakten om man aldrig kan ses...

Igår var vi på min favvo-restaurang här i uppsala: Kött, kök & bar! De har så fantastiskt god mat, o konceptet är super. Man väljer vilket kött man vill ha, med vilken sås & med vilket tillbehör. Så igår blev det Hjortinnanlår, murkelsås & västerbottenpuré! Mmmmm! =)
Tjejerna hade med sig en födelsedagspresent till mig (fyllde år för en månad sen). Och det var ett jättefint kakfat som jag tittade på när jag & Sigrid var i Stockholm i onsdags, gulliga Karin hade lagt märke till det & sen köpt det! Tack tjejer! =)

Idag ska hela lilla familjen ta en sväng på stan. Äta lunch o bara ha en mysig dag. Sen ikväll blir det väl till att se Andra chansen! Imorgon
kommer Martins föräldrar hit & grabbarna ska spela badminton medan vi tjejer går på Ikea! Bra fördelat tycker jag! =)

Alla mina älsklingar samlade i soffan en lördagsmorgon! =)

1 kommentar:

  1. Vilket jättefint kort! ser ut som en riktig mysdag, dom älskar vi!!
    Kram Challan

    SvaraRadera