tisdag 14 april 2009

Påsk i fjällen

Så var vi åter hemma i våren igen efter en underbar vecka i Ö-vik o fjällen tillsammans med mina föräldrar o bror med familj! Veckan började med två dagar i Ö-vik där jag passade på att träffa mina "gamla" vänner hemifrån. Det är så roligt komma hem o träffa alla, men tiden går ALLTID för fort.



Mys med goda vänner!

På onsdagkväll åkte vi vidare till mamma o pappas stuga i fjällen. Både resan till Ö-vik o upp till fjällen gick riktigt bra. Sigrid sov nästan hela vägen, med avbrott för mat o blöjbyte, så vi kunde köra på o komma upp fort. Väldigt skönt då 80 mil inte är nån liten kort resa!
På torsdagen var det lite mulet så då passade vi på att åka lite slalom. Sigrids kusin William har nyss lärt sig åka slalom o susade nedför backen som om han aldrig gjort annat! Själv insåg jag att jag inte var lika tuff längre o tog mig hellre ner sakta o säkert. Mamma däremot var desto tuffare tycker jag. När jag hade tröttnat tog hon över utrustningen o åkte några åk. Första gången på minst 15år, och 60+!!! En härlig syn! =)




Påskharen var också ute i slalombacken!
Fredag & lördag var det strålande solsken så då blev det en tur ut på fjället med skotrarna. Det är nog det härligaste man kan göra på fjället. Åka till en solig glänta, göra en skön soffa i snön, pappa lagar massa god mat över elden o bara sitta o NJUTA! =) Maten är en upplevelse i sig, inget jag vanligtvis äter hemma, men ute på fjället smakar det fantastiskt gott. På fredagen bjöds det på uppstekt palt med fläsk o lingonsylt, o på lördagen ärtsoppa med punch! Mmmm! =)

Kusinerna samlade i skoterpulkan i väntan på att komma iväg!



Sigrid tar en tupplur i skoterpulkan.

2 kommentarer:

  1. Tack, tack!
    Alltid lika roligt med kommentarer, så man vet om nån läser... =)
    KRAM

    SvaraRadera